inbound marketing logo

Inbound Marketing,

daj się odnaleźć w sieci!

czym jest inbound marketing foto

Czym jest inbound marketing?

Luty 26th, 2015
Udostępnij: udostepnij na facebooku udostepnij na twitter udostepnij na google + udostepnij na linkedin

Inbound marketing, czyli tzw. marketing przychodzący można określić jako ewolucję w sposobie promowania marki w internecie. Opiera się na zrozumieniu jak obecnie zachowują się internauci i czym kierują się w wyborze danej firmy. Skrótowo rzecz ujmując jest to taka strategia obecności w sieci, która pozwala zainteresowanym na samodzielne dotarcie do naszej oferty.

Od czego zacząć?

Bardzo ważne w początkowym etapie naszych działań jest określenie profilu osób, które mogą być zainteresowane naszymi usługami czy produktami. Nie warto przecież tracić czasu na kogoś, kto i tak nigdy nie zostanie naszym klientem.

Następnie tworzymy odpowiednie treści, czyli takie które są pomocne, poszukiwane i ciekawe. Treści są tu kluczowym elementem i spełniają szereg funkcji – przekształcają odwiedzających w potencjalnych klientów czyli tzw. leady, zachęcają do zakupu, czy wreszcie są elementem pozwalającym zbudować trwałą relację.

Idąc dalej – musimy dać się odnaleźć. W tym celu używamy kilku technik jak np. „white hat” SEO, obecność w mediach społecznościowych, prowadzenie branżowego bloga.

Jakie są podstawowe korzyści z takiej formy e-marketingu?

Po pierwsze nie ograniczają nas koszty. Nie trzeba wydawać dużych sum jak np. w przypadku reklamy banerowej na znanym portalu czy chociażby reklamy w tv.

Nasza siła rośnie z czasem – nawiązujemy trwałe relację z coraz większą społecznością, a tworząc nowe treści zachęcamy więcej osób do kontaktu z naszą firmą.

Możemy bezpośrednio się komunikować z potencjalnymi klientami, osobami które wstępnie wyraziły zainteresowanie naszą ofertą np. poprzez social media, czy e-mail.

Inbound marketing nie jest inwazyjny – nikomu nie wciskamy nic na siłę. Klienci sami do nas przychodzą.

Definicja inbound marketingu wg. wikipedii: pl.wikipedia.org/wiki/Inbound_Marketing